عکس | ماکائو؛ زیباترین جانداری که در دنیا رتبه نخست را به دست آورد

ماکائو‌ها به طور کلی ۱۷ گونه متفاوت دارند که تفاوت عمده این گونه‌ها هم در ترکیب رنگ‌های آنهاست.
عکس | ماکائو؛ زیباترین جانداری که در دنیا رتبه نخست را به دست آورد
کد خبر : ۴۳۸۶۳

ماکائو که یکی از نژاد‌های دوست داشتنی طوطی سانان است در بین زیباترین جانداران در دنیا رتبه نخست را به دست آورده‌است، نژادی که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن‌ها ترکیب‌های رنگی پرهایشان است.

رنگ پر این پرنده‌ها نه تنها یکدست نیست بلکه ترکیبی خاص از چند رنگ زیباست. مثلا ماکائو «آبی سنبلی» پر‌هایی به رنگ غالب آبی و ترکیب مختصری با رنگ زرد دارد یا ماکائو «آبی و زرد» که به ماکائوی آبی طلایی هم مشهور است، رنگ پرهایش ترکیبی از رنگ آبی در قسمت بال و دم و رنگ آبی تیره در قسمت زیر منقار و رنگ سبز در قسمت پیشانی و بالاخره رنگ زرد طلایی در قسمت‌های دیگر بدن است.

ماکائو سبز مایل به زرد، ماکائو گلوآبی، ماکائو کوبا یا ماکائوقرمز، ماکائو هیاسینس، ماکائو هارلی کوئین (به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز) ماکائو کوچک ایلایگر یا ماکائو بال آبی، ماکائو دورگه یاقوتی، ماکائو دورگه کالوشا و… تنها تعدادی از گونه‌های این پرنده‌های دوست داشتنی تمام رنگی اند.

ماکائو‌ها به طور کلی ۱۷ گونه متفاوت دارند که تفاوت عمده این گونه‌ها هم در ترکیب رنگ‌های آنهاست، اما متاسفانه بیشتر گونه‌های این پرنده به خاطر همین جذابیت‌ها و علاقه مردم به نگهداری از آن‌ها در حال انقراض اند.

ماکائو ؛ زیباترین جانداری که در دنیا رتبه نخست را به دست آورد

 

ماکائو‌ها علاوه بر پر‌های زیبایشان نژادی به شدت اجتماعی، با توانایی‌هایی بسیارند؛ تا جایی که حرف زدن فقط یکی از توانایی‌های آنهاست! ماکائو‌ها معمولا رابطه عمیقی با صاحبان خود پیدا می‌کنند و به همین دلیل است که با وجود دردسر‌های مراقبت، خیلی از پرنده دوستان علاقه‌مند به نگهداری این پرنده هستند. ماکائو‌ها پرنده‌هایی باهوش، دقیق و بسیار باوفا هستند. این پرنده علاقه عجیبی به بازی کردن دارد.

تقلید صدای ما انسان‌ها آن هم به صورت کاملا واضح و بلند هم از دیگر سرگرمی‌های آنهاست. همه این ویژگی‌ها باعث شده تا ماکائو‌ها با وجود جثه بزرگشان (این پرنده‌ها در گونه‌های مختلف می‌توانند از ۷۶ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد کنند و وزنی معادل ۰/۹ گرم تا ۲ کیلوگرم داشته باشند) طرفداران زیادی پیدا کنند و برخلاف طبیعت وحشی شان که تمایل به زندگی در جنگل‌های انبوه و گرمسیری آمریکای جنوبی دارد، درست مثل یک پرنده تزئینی از خانه‌های ما و شما سر در بیاورند!

منبع: animalwised

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر